I´m in chock

tisdag, oktober 07, 2008 Posted In 1 Comment »
Tittade på premiären av programmet S.O.S Familj på TV3.
Pedagog Annelie Arrefelt tar sig an krisfamiljer och försöker hjälpa dem lösa problem mellan barn och föräldrar. Kvällens avsnitt skulle handla om 12-åriga Yasemin som helt tagit kontrollen i hemmet. Då min egna dotter är 12 år, och på väg in i puberteten med allt vad det innebär, tänkte jag att "här kanske man har lite att hämta/kan få lite pedagogiska tips". Efter bara 3 minuter in i programmet inser jag att jag har en lammunge hemma, visst lite stingslig ibland, men våra kontroverser är ljusår ifrån de som Yasemine kunde framkalla med sin mamma. Vilken tjej! Jag är helt stum! Vilket uppförande, vilken jargong och vilket språk. Det lite roliga i kråksången var att min dotter satt bredvid mig i soffan och kikade och hon såg ut som en fågelholk, helt förstummad över hur denna jämngamla tjej uppförde sig. Några pedagogiska tips blev det alltså inte.
Bilden är ett arr som min dotter´s kompis tagit.

1 kommentarer:

Fanny Höglund sa...

Snygg bild :P
(Det är jag på bilden!)