Tur

tisdag, december 16, 2008 Posted In 2 Comments »
Idag var jag ute och for med bilen och fixade några ärenden. På vägen hem passerar jag skolan. Där är hastigheten 30 km/h. Jag ser en polis stå gömd bakom en trafikskylt och "spionera". I den stunden hinner jag tänka mycket kan jag lova, ord jag inte vågar skriva här ;-)! Utanför Konsum kryllar det av poliser och på busshållplatsen står flera invinkade bilar. Självklart blir också jag ombedd att svänga in till sidan och stanna. För mitt inre ser jag en saftig fortkörningsbot och hur körkortet får vingar och flyger i väg................Då ber polisen mig blåsa! Självklart säger jag och blåser så jag tror lungorna ska sprängas och det piper i apparaten. Ser bra ut det här säger konstapeln och önskar mig en fortsatt bra dag. Jag är helt paff. Inser vilken tur jag haft att det inte var fartkontroll idag utan nykterhetskontroll. Jag kommer hålla hastigheten i fortsättningen, för den ångest jag kände när jag blev stoppad är inte värd den lilla tid man kommer fortare fram för att man inte håller hastigheten. Jag tror jag ska köpa mig en lott idag...........

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Köpte du lotten??, jag håller tummarna för vinnst.

Sanna sa...

Vi såg dom från skolan idag!!