Nöden har ingen lag

måndag, november 24, 2008 Posted In , 1 Comment »
Idag är det verkligen snöyra ute. Jag tycker det är jätte mysigt eftersom jag bara ääääälskar vinter och snö. Idag är snöflingorna så stora, ja som riktiga bomullstussar och de är i miljontal. En som inte är lika glad för snön är huskatten Pelle. Han gör sina behov utomhus, men nu i detta väder håller han sig in i det längsta. Ha, ha, han står nästan med tassarna i kors så nödig är han, men när jag öppnar dörren bara nosar han in kalluften och backar in på värmegolvet i hallen igen. Till sist, ja kanske efter att jag öppnat dörren för 25:e gången, pilar han snabbt iväg ut. Gissa om han är borta länge? Nä, förstås inte. Jag hinner knappt stänga dörren så är han tillbaka. Då rusar han in och lägger sig på värmegolvet i badrummet i "sin hörna" för att värma upp sina kalla små tassar. Visst är han söt!

1 kommentarer:

Sanna sa...

Nåå, Så typiskt Pelle!! ;)