Klart för hemfärd

söndag, oktober 05, 2008 Posted In 1 Comment »
Pelargonerna är nu intagna för vinterförvaring, dekorations stenarna i trädgården likaså och jag har laddat med molusker från Wienerkonditoriet, en beställning hemifrån. Den som ätit dessa goda bakverk vet vad jag pratar om, eller hur F & S? Det har varit en jätte mysig tjej helg, så där som jag hoppades på, med sköna promenader, shopping, fika, god mat och gott vin och mycket babbel. Eldat som galningar i öppna spisen har vi gjort så murstocken nästan glödde. Vi var tvugna att öppna dörren för att få ner temperaturen inomhus då termometern visade på 24 grader, men det är ju så härligt med en knastrande, sprakande brasa. Vi tar en sista lång skön promenad innan vi hoppar in i bilen och styr kosan hem igen, hem till Stockholm.

1 kommentarer:

Sanna sa...

Oh, jag vet verkligen vad Molusk är och tack så jättemycket för dom!! Helena och jag och mamma njöt länge a dom, jag njöt längst!! =)